ملاک حقیقت عمل است نه اظهار حرفهای تلخ و شرین
فخرزاد فخرزاد

به جز از لشکری غم شادی یادی ما نمی افتد

بجز از محنت و اندوه به دل سودا نمی افتد

                                                          جفاو جورو بیدادلحظه از دلها نمی افتد

                                                          بسوی ما گذار مردم دنیا نمی افتد

                              کسی غیر از غم دیرین به یادی ما نمی افتد       

                                                                             (کریم حمید )

 

اوباما رئیس جمهور امریکا دریک سفر غیرمترقبه بتاریخ 1389/1/19 وارد کشورما شد نظر به نشر اطلاع وسایل جمعی او قریب به سه ساعت همرای مقامات ذیصلاح در قصر ریاست جمهوری ملاقات نمود در جریان ملاقات از مسولین امور بخصوص از حامد کرزی خواهان تطبیق حاکمیت قانون مبارزه با محو فساد ٫ حکومت داری خوب بخاطر افغانستان نیرومند شد بعد از آن درجریان صحبت با سربازان کشور خویش در میدان هوائی بگرام در تشدید مبارزه علیه طالبان تاکید نمود و از سرکوبی آنها بواسط طیارات بی پیلوت در داخل پاکستان حرف زده اضافه نمود امریکا نظر به تعهدات که به افغانستان دارد ما مکلف هستیم بسوی یک افغانستان امن برویم و ازهمکاری دراز مدت در رابطه به کشورما نیز یادآور شد.

آقای جلالی در جریان صحبت به رسانه ها اظهار داشت دولت امریکا بخاطر بیرون کشیدن سربازانش از افغانستان تامین ثبات مبارزه با فساد مواد مخدر را یکی از راهای رسیدن به اهداف فوق میداند میافزاید دولت مذکور میخواهد القاعده و هراس افگنان به اندازه ضعیف شوند که نتوانند دوباره به قدرت برگردند ادامه میدهد اوباما مذاکره و صلح با رهبران طالبان و سایر شورشیان را قبل از وقت میداند زیرا که این کار بهای گرانی برای مردم افغانستان تمام میشود .

رادیو آشنا صدای امریکا در یک تبصره اش که آنرا سیاست رسمی دولت امریکا میخواند می افزاید .

اوباما در سفر اخیرش در افغانستان انجام خدمات در بخش ملکی را یکی از خواست های اساسی خویش وانمود کرده و آنرا بهترین وسیله رسیدن به صلح خوانده است .

مردم و آگاهان امور اظهارات اوباما را در ظاهر امر به نفع مردم و کشور خویش بخاطر رسیدن صلح وثبات میدانند اضافه مینمایند به نسبت مقاومت نیروهای جنگ طلب در امریکا و یک عده کشورهای بزرگ صنعتی حلقات و ادارات کشورهای منطقه از جمله آی اس آی ٫ مافیای مواد مخدر بین المللی ٫ عاملین فساد گسترده ٫ ناقضین حقوق بشر ٫ جنایت کاران سازمان یافته ٫ هراس افگنان ٫ القاعده ٫ صیهوستان اسرائیل وعدم قاطعیت مسولین امور کشور وحامیان خارجی آنها درمبارزه با فساد گسترده مواد مخدر ٫ تروریزم از مبدل شدن حرف به عمل کمتر باور دارند زیراکه گروهای فوق ذکر در ظاهر امر اهداف جداگانه را تعقیب مینمایند اما در عمل بخاطر دستیابی و غارت ثروت های مادی ٫ معنوی کشورهای منطقه جهان وجه مشترک دارند .

یک مشاور ارشد امریکا گفته است اگر حامد کرزی در عملیات محاربوی تصفیه ئی قندهار علیه هراس افگنان کوتاهی نماید باعث شکست استراتیژی اوباما در افغانستان خواهد شد .

مقامات ارشد نظامی امریکا در صحبت های شان در رادیو بی بی سی هرکدام یکی پی دیگر فساد اداری را در ولایت قندهار چالش های بزرگ در مقابل دولت امریکا خوانده اند و احمد ولی کرزی را متهم به دست داشتن در قاچاق مواد مخدر نموده اند این موضوع بتاریخ 1389/1/10 از تلویزیون طلوع به نشر رسید .

وزیر دفاع آلمان در سفر اخیرش به ولایت بلخ فساد اداری را بزرگترین چالش غرض بی اعتبار شدن دولت افغانستان در بین مردم دانسته خواهان مبارزه جدی درین رابطه شد .

محمد یاسین عثمانی رئیس اداره مبارزه با فساد بتاریخ 1389/1/15 در مشرانو جرگه اظهار داشت هشتاد فیصد فساد اداری درین کشور بواسطه خارجی ها صورت گرفته است اضافه مینماید که خارجی ها در فساد وسیع دست دارند همین مساله سبب گسترش فساد در کشور گردیده است .

درین رابطه ادارات و نهادها از جمله سخنگوی سازمان ملل متحد در کابل خواهان ارایه اسناد دقیق از وی شدند .

روزنامه لندن خبری را از طریق رادیو بی بی سی بتاریخ 1389/1/8 زیر عنوان عدم حضور فزیکی 25 فیصد پولیس افغانستان در وظیفه به نشر رسانیده اند .

نماینده ناتو از مبتلا شدن یک عده پولیس به مواد مخدر بخصوص در ولایات جنوب شرق کشور یاداور میشود .

معاون لوی سارنوالی میگوید صدیق چکری سرپرست اسبق وزارت حج و اوقاف متهم به فساد میباشد به کشور بریتانیا سفر نموده میافزاید اورا به سلسله وزارت خارجه کشور و پولیس انترپول جلب نموده افزود چندتن والیان از وزرا کابینه موجود نیز متهم به فساد میباشند صدیق چکری ادعای لوی سارنوالی را یک توطئه برعلیه خود و مجاهدین از طریق رادیو بی بی سی خواند میافزاید صدها تن که در چاقاق مواد مخدر دست دارند تاهنوز مورد پیگرد قانونی قرار نگرفته اند .

سخنگوی سازمان ملل متحد میگوید کشت و قاچاق مواد مخدر به دهشت افگنی جهانی مرتبط میباشد سالانه سه هزار وپنج صد تن تریاک از افغانستان به کشورهای جهان برده میشود رسانه ها از کشت چرس در هفتاد هزار هکتار زمین کشور بخصوص در ولایات شمال خبر میدهند عده از مسولین مبارزه با مواد مخدر افزایش چرس راخواست کشورهای منطقه میخواند وزیر مبارزه با مواد مخدر از کشت یکصدو بیست هزار هکتار زمین خاشخاش و معتاد شدن یک ملیون پنج صد هزار تن به مواد مخدره حرف زده و درین رابطه اظهار نگرانی نمود .

مقامات ارشد دولت امریکا از پیگرد مافیای مواد مخدر به همکاری دولت افغانستان اظهار آمادگی نموده اند وزیر داخله کشور در یک محفل بزرگ گروهای مسلح غیرقانونی را مسول ناامنی ها وعدم تطبیق حاکمیت قانون در کشور خوانده اضافه نمود باوجود پیوستن هفت صد گروه از آنها به دی دی آر هنوزهم قریب به دوهزار گروپ مسلح غیرمسول درکشور وجود داشته که خود سرانه عمل مینمایند .

مک مولن رئیس ستاک مشترک نظامی امریکا میگوید محموله بزرگ اسلحه از کشور ایران به قندهار ارسال شده است بتاریخ 1389/1/10 به رادیو بی بی سی گفته که قندهار قلب هراس افگنان میباشد .

وزیر خارجه فرانسه شکست نیروهای خارجی را در افغانستان شکست جهان در مقابل تروریزم و هراس افگنی میخواند .

قطب الدین هلال آخرین مذاکره بار دوم با حامد کرزی را دوستانه خوانده اضافه مینماید که با سفیر فرانسه مقیم کابل و استاد ربانی نیز ملاقات داشته است و دربسا مورد توافق نظر وجود دارد میافزاید در حالیکه عده از مقامات مسول آمدن قوت های خارجی را تامین امنیت میخوانند در حالیکه چنین نیست باید خروج قوای خارجی به بحث گرفته شود وغرض تامین اطمینان مردم تاریخ خروج آنها واضح شود وقوت های خارجی را در افغانستان عامل جنگ دانسته میگوید که هیچ بهبود در کشور بوجود نیامده و در طرح مذکور خواهان ایجاد یک حکومت انتخابی نیز میباشد .

قسیم اخگر یک تن از کارشناسان میگوید در رابطه به مذاکره باید اظهار داشت که حزب اسلامی به رهبری حکمتیار و طالبان دست پرورده پاکستان میباشند چرا با پاکستان درین رابطه مذاکره صورت نمیگیرد میافزاید باید فهمیده شود که باکی و در کجا مذاکره میشود او میگوید که دولت فعلی پولیس ملی وغیره بنام میباشند .

آقای بشر دوست تدویر جرگه منطقه ئی را به نسبت نداشتن نتایج جرگه های قبلی موثر ندانسته اضافه نمود در تدویر جرگه های  قبلی به قیمت سی و دو ملیون افغانی ده موتر بواسطه فاروق وردک غرض استفاده دو الی سه روز خریداری شده بود نتایج مطلوب بدست نیامده جرگه بعدی نیر امیدوار کننده نمیباشد .

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش اخیرش در رابطه به افغانستان نکات ذیل را یادآور شده است به نسبت مشکلات اقتصادی سالانه 25 هزار زنان در هنگام زایمان جانهای خود را از دست میدهند میافزاید در حالیکه بیش از سی و دوملیارد دالر قریب به نه سال گذشته در افغانستان کمک صورت گرفته یک برسوم مردم در فقر زیست نموده افزود کشورهای تمویل کننده اکثریت پروژها را به کشور خویش سیاسی ساخته اند .

عده از اعضای پارلمان وزارت تجارت را در انجام احتکار به نفع یک تعداد تجاران بخصوص نفت متهم نموده اند .

دربخش دیگر گزارش سازمان حقوق بشر تذکر بعمل آمده است فرهنگ معافیت سبب شده که باوجود سرازیر شدن 35 ملیارد دالر در افغانستان چهل فیصد مردم در فقر مطلق و سی وشش فیصد به مشکل نان شباروزی خود را پیدا کرده و کمتر دادن امتیاز به زنان نسبت به مردان را یکی از دشواریهای موجود در کشور دانسته میافزاید مردم میگویند باوجود سرازیر شدن ملیاردها دالر در زندگی اکثریت قاطع خوانواده ها تغیرات رونما نگردیده است .

اپارتمان نشینان بلاک های رهایشی که جدیدا˝ بواسطه سکتور خصوصی اعمار شده به نسبت غیرمعیاری بودن آن سخت نگران میباشند اظهار میدارند در هنگام زلزله همه پریشان و ناراحت و حتی بعضی از فامیل ها گریه را آغاز نموده اند .

معین ساختمانی شاروالی کابل میگوید ما تا الحال سه ناحیه را بررسی کردیم پنجاه فیصد بلند منزلها خلاف معیارهای ساختمانی وغیرقانونی ساخته شده اند و نقشه های آنها منظوری گرفته نشده است مردم میگویند این بلند منزلها بواسطه زورمندان اعمار شده از همین لحاظ غیرمعیاری میباشد .

غلام جیلانی پوپل در مصاحبه بتاریخ 1389/1/11 به رادیو بی بی سی اظهار داشت دولت بطرف اصلاحات درحرکت است واز شامل شدن یک ملیون شاگرد جدید در سال جاری یادآور شده افزود هشتادو پنج فیصد مردم به خدمات صحی دسترسی پیدا کرده اند ادامه داد اگر اصلاحات در ادارات محلی بوجود نیاید تمام عملیات های نظامی نتیجه نخواهد داد .

مردم میگویند در مرکز شهر کابل ده هاهزار تن مردم به نسبت مشکلات اقتصادی و محدود نمودن فعالیت های شفاخانه های دولتی و از خدمات صحی مجانی محروم میباشند چه رسد به ولایات و روستا ها در حالیکه مردم ما خدمات اکثریت دوکتوران خداپرست و مردم دوست را به دیده قدر نگریسته اما از مبدل شدن طبابت به تجارت سخت رنج میکشند عده از کلینیک های صحی خصوصی لابراتوارها بخاطر ثروت اندوزی مردم مارا زیر بهانه های رنگارنگ فریب داده و آنها را به مشکلات های گوناگون سردچار میسازند باتاسف که صدای آنها درین رابطه تاهنوز شنیده نشده است .

روز جهانی ماین روبی بتاریخ 1389/1/18 در جهان تدویر شد کارکنان این نهاد میگویند این روز زمانی در کشور تدویر میگردد که در حدود چهار ملیون تن به این خطر مواجه میباشند وکشت آن هنوزهم بواسطه شورشیان ادامه دارد ازین ناحیه نگران میباشند یکی از عوامل که مردم بخصوص کودکان ازین ناحیه تلف میشوند مشکلات اقتصادی میباشد زیراکه خوانواده های غریب بخاطر جمعاوری آهن کهنه وغیره به ماین اصابت مینمایند و قربانی میشوند .

مسولین از ناحیه عدم احیا وبازسازی سرکهای جنوب غرب میدان هوایی کابل که در سالهای 1383 همرای یک شرکت خصوصی صورت گرفته بود اظهار نگرانی نموده اضافه مینمایند باوجود اخذ پولهای زیاد شرکت مذکور نخواسته درین رابطه کار مثبت انجام دهد وکار را نیم کاره رها کرده است .

سیداکبر آغا یک قومندان مشهور طالبان بوده به نسبت اختتاف سه کارمند ملل متحد مطابق فیصله محاکمه به شانزده سال زندان محکوم شده بود درین اواخر به اساس فرمان حامد کرزی رها شده است .

نظر به اطلاع وسایل جمعی مخالفین مسلح در حملات انتحاری از افراد معتاد استفاده مینمایند .

مسولین امریکا خواهان خوشکانیدن منابع تمویل هزینه طالبان شده اند درین رابطه جمیل کرزی میگوید .

طالبان هزینه مالی خود را از طریق قاچاق مواد مخدر ٫ کمک های یک عده حلقات در پاکستان ٫ کشورهای خلیج برای گرم نگاهداشتن جنگ در افغانستان بدست میاورند .

باتاسف هنوزهم مثل سالها ٫ ماهها ٫ هفته های گذشته به نسبت حملات انتحاری ٫ عملیات های قوت های هوایی داخلی وخارجی ٫ ماین گذاری های روی جاده ٫ اختتاف ٫ سرقت های مسلحانه سیل خون در کشور جاریست مردم به نسبت فقر ٫ مشکلات اقتصادی ٫ تشدید انواع خصومت ها ٫ قانون ستیزی ٫ فرهنگ ستیزی ٫ زن ستیزی ٫ مردم ستیزی به ستوده آمده اند .

کارد به استخوان شان رسیده فریاد شان به آسمانها بلند شده است مبدل شدن زمین جنت نشان ما به پایگاه مافیای بین المللی مواد مخدر ٫ میدان نبرد کشورهای متخاصم ٫ منطقه و جهان ٫ گسترش فساد اداری سبب شده که مردم مارا جهانیان تروریست عامل قاچاق مواد مخدر فساد بخوانند در حالیکه عاملین کارهای فوق ذکر به اکثریت مردم ما ارتباط نداشته و دست پرورده کشورهای خارجی میباشند .

خلاصه اینکه یکی از عوامل عمده چالشهای فوق ذکر ناشی از عدم مسولیت پذیری مسولین کشورهای منطقه و جهان و گماشته گان آنها در رابطه به سرنوشت اکثریت مردم و کشور ما بوده که باتاسف درین رابطه هنوزهم بازیهای پشت پرده خونین ادامه داشته که درآن بیش از نود و پنج فیصد مردم افغانستان بازنده وکشورهای گرداننده و گماشته گان شان برنده میباشند .

که میخواهند با اظهارات حرفهای تلخ و شرین در نزد مردم وجهان برائت حاصل نمایند .

مردم یکی ازین بازیهای جدید را نشست اخیر حامد کرزی که با کمیسیون انتخابات بتاریخ 1389/1/13 صورت گرفت میدانند .

حامد کرزی در بخش از سخنانش اظهار داشت دریک کشوریکه یک صدهزار سربازان خارجی حضور دارند طالبان وغیره شورشیان بغاوت را براه انداخته اند آنها جنگ را بخاطری مینمایند که همکاری جامعه جهانی را اشغال و حکومت قانونی مارا غیر مشروع و مارا دست نشانده میخوانند درینجا یک پرده نازک بین حکومت و جامعه جهانی وجود دارد اگر به اساس حسادت این پرده نازک صدمه بیبند همکاری جامعه جهانی به اشغال حکومت مشروع به دست نشانده بغاوت به مقاومت بدل خواهد شد و از مداخله گسترده دست داشتن تقلب گسترده کشورهای غربی و جامعه جهانی  در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال گذشته حرف زده افزود حالا هم مداخله مینمایند و در انتخابات آینده نیز مداخله خواهند نمود .

و رد قانون جدید انتخابات را مداخله و دست داشتن خارجی ها خواند اضافه نمود در هنگام انتخابات خارجی ها تقلب گسترده را سازمان دادند تا دولت مارا نامشروع و ضعیف جلوه دهند در تهیه هیچ قانون جهان خارجی حضور نداشته برای من گفته بودند اگر در قانون انتخابات تغیر وارد نمایم آنرا رد مینمایند .

میافزاید نماینده گی سازمان ملل متحد به مرکز تقلب مبدل شده بود و از آنجا به رسانه ها مانند سی ان ان وغیره دستور میدادند تا زمینه آنرا مساعد سازند که من یک رئیس جمهور غیر مشروع معرفی شوم و آنها نمیخواهند یک پارلمان مشروع وجود داشته باشد و افزود اعضای پارلمان مخالف قانون اساسی عمل کرده اند .

کمیسیون انتخابات میگوید قانونی که بواسطه حامد کرزی نافذ گردید قابل تطبیق میباشد .

مجلس نماینده گان خواهان استعفای مشاوران حقوقی حامد کرزی شدن میافزایند مشوره نادرست آنها اهانت به مجلس شورای ملی میباشد .

و یونس قانونی رئیس ولسی جرگه دست داشتن خارجی ها را در رد قانون جدید انتخابات رد نمود .

آقای بشر دوست عضو ولسی جرگه میگوید باوجود تقلب گسترده که همه سنگ و چوب از آن آگاهی دارند اوباما خانم کلنتن و سفیر امریکا در کابل در جریان انتخابات از حامد کرزی حمایت کرده در دور اول و در دور دوم آنرا رئیس جمهور ساختند .

عده از کارشناسان مانند استاد مسعود ادعای حامد کرزی را نزدیک به واقعیت های موجود افغانستان میداند عده از اعضای ولسی جرگه مانند جوینده دامن زدن این نوع تنش ها را به نفع مردم و کشور نمیدانند .

سخنگوی وزارت خارجه امریکا میگوید که دولت امریکا از شنیدن سخنان حامد کرزی برآشفته شده است این سخنان را درد سر به امریکا مضحک وغیر منطقی خوانده اند .

خانم کلنتن میگوید در گفتگوی تیلفونی با حامد کرزی داشت او از تعهد خویش با امریکا یکبار دیگر تاکید نمود و ازهمکاری جامعه جهانی اظهار سپاس نمود .

حامد کرزی در سفر چند روزه خود به ولایت قندهار به مردم آنجا تعهد نمود که بدون موافقه شما عملیات صورت نمیگیرد .

درمقابل مردم خواهان تامین امنیت رفع فساد اداری و خواهان ایجاد یک حکومت بهتر شده اضافه نمودند متخلفین باید مجازات شوند همچنان مردم اورا به قوم گرایی و خویشاوندی متهم نمودند .

رنجبر عضو ولسی جرگه در رابطه به سخنان اخیر حامد کرزی میگوید .

یکنفر حق ندارد سیاست خارجی افغانستان را زیر سوال قرار دهد و به نمایندگی از مردم افغانستان حرف زند .

حامد کرزی در جریان صحبت با مردم قندهار یکبار دیگر گفته های قبلی اش را که جهان غرب و و امریکا را به دامن زدن تقلب گسترده انتخابات ریاست جمهوری متهم نموده بود تکرار نمود اضافه نمود اظهاراتش روابط او را با متحدین خدشه دار نه نموده است .

رسانه ها خبر میدهند باوجودیکه کاخ سفید از گفته های حامد کرزی خشم گین شده باوجود آنهم بتاریخ 31 ثور سفر آنرا به امریکا می پذیرند .

گروه خط سوم پارلمان نیز خواهان بهتر شدن روایط بین افغانستان کشورهای غربی از جمله امریکا شده اند بعضی از روزنامه ها واکنش تند حامد کرزی را ناشی از برخورد شدت آمیز دولت امریکا باوی میخوانند همچنان عده از مردم بتاریخ 1389/1/19 از طریق رادیو بی بی سی اظهارات وی را یکنوع فریب برای بلند بردن اعتبارش در کشور و منطقه وانمود کرده اند .

رنجبر عضو ولسی جرگه بتاریخ 1389/1/19 در پروگرام امواج آزادی اظهار داشت  .

در زمان ریاست جمهوری بوش از حامد کرزی و جنگ سالاران حمایت صورت میگیرفت که سبب بی ثبات شدن کشورما شد جنایت کاران جنگی ٫ ناقضین حقوق بشر ٫ خود را برائت دادند فساد اداری گسترش یافت که این کار سبب دوباره بوجود آمدن طالبان گردید بی امنیتی افزایش یافت ازهمین لحاظ اوباما در سفر اخیرش در مقابل چالش های فوق ذکر صدا بلند کرد در بخش دیگر از سخنانش افزود حامد کرزی با انفاذ قانون جدید انتخابات میخواهد  پارلمان را حکومتی سازد ازهمین لحاظ بود که اعضای پارلمان آنرا به اتفاق آرا رد نمودند وافزود تازمانیکه یک حکومت بهتر بوجود نیاید اعتماد اکثریت مردم جلب نگردد جنگ ختم نمیشود .

خانم کوفی عضو ولسی جرگه نیز به رادیو آزادی اظهار داشت .

کسانیکه متهم به تقلب گسترده بودند باید مجازات شوند به نسبت نبود یک میکانیزم درست و با عوض کردن چندتن اعضای کمیسیون انتخابات ٫ نهادها و شخصیت ها امیدوار به تدویر شفاف انتخابات پارلمانی در آینده نمیباشند خانم کوفی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت سخنان اخیر حامد کرزی آب انداختن در آسیاب دشمنان میباشد زیراکه پاکستان و ایران زیر بهانه های مختلف نمیخواهند کشور و مردم ما یک گام بطرف مثبت بردارند کشورهای مذکور ازین صحبت ها استفاده سو نموده و مینمایند میافزاید به نسبت عدم موجودیت خطوط اساسی تاهنوز دشمنان و دوستان در داخل و خارج تشخیص نشده اند ازهمین لحاظ است یک اجماع درست در داخل حکومت وجود ندارد و استعمال کلمات تروریزم وغیره خوش آنها نمی آید او میگوید رئیس جمهور حراست از قانون اساسی را در گفتار و عملکردهایش مورد عمل قرار دهد و روابط خودرا با ملت برقرار سازد تا بی باوری مردم ازبین برداشته شود .

یک تن به اسم قاسم بتاریخ 1389/1/19 رادیو بی بی سی اظهار داشت .

حامد کرزی یک مرد ساده نیست که این حرف ها را از دل خود زده باشد او به مشوره مشاورین و دوستان خارجی این حرفها را زده تا دربین مردم صبغه ملی پیدا کند .

یک تن دیگر به اسم عثمانی نیز از طریق رادیو بی بی سی گفت خارجی ها در هرجای دنیا به شکست مواجه شوند میخواهند آن دولت را ضعیف سازند و اظهارات اخیر حامد کرزی یک واقعیت عینی جامعه خواند .

و آقای سجادی اظهارات حامد کرزی را بی باوری مردم ما در رابطه به جامعه جهانی آوردن صلح و ثبات در کشور و فعال شدن تروریزم میداند .

خبرنگار رادیو آزادی گفته های یک سال قبل حامد کرزی را به نشر رسانیده که در آن گفته بود .

به اساس زور جهانیان ٫ پولهای جهان ٫ قدرت های جهان و محبت مردم ما سیاسون ما به کشور آورده شده اند ما باید از آن درس عبرت بگیریم زیراکه دیگر راه فرار نه در کویته وسایر نقاط منطقه و جهان وجود ندارد .

یک تن از افغانها به اسم حنیفی به رادیو آزادی اظهار داشت حامد کرزی برای اولین بار توانست صدای افغانها را بلند کند.

 بباور آگاهان امور انجام بازیهای فوق ذکر روی هر اهداف که باشد نمیتواند زخم های دیرین مردم ما را که بواسطه کشورهای خارجی و گماشته گان آنها ناسور و بیک غده سرطانی مبدل شده مرحم گذاری نماید .

اضافه مینماید که بازیهای فوق ذکر نمیتواند رنجهای که بر مردم ما طی سه دهه بخصوص قریب به نه سال اخیر تحمیل گردیده از انزار مردم و جهانیان دور سازد خلاصه اینکه عدم مسولیت پذیری ها نمیتواند وطن و مردم مارا ازین طوفان آتش و خون که هرلحظه جان های شرین خود را از دست میدهند نجات دهد زیراکه ملاک حقیقت عمل میباشد نه اظهار حرف های تلخ وشرین .

بباورما انسجام و اتحاد مردمان سربلند آزادی دوست ترقی پسند تن دادن بخواستهای اکثریت مردم افغانستان و جلب بشریت صلح دوست و ترقی جهان غرض همکاری صادقانه بخاطر ایجاد یک دولت سالم ٫ کارا ٫ صادق و خدمتگذار بهترین وسیله دستیابی به اهداف انسانی و مبدل شدن حرف به عمل حاکمیت حق و عدالت بوده و میباشد درغیر از آن ادامه بازیهای فوق ذکر ازین اضافتر    وطن را بسوی نابودی ابدی سوق خواهد داد .

زیراکه تجربه سالهای گذشته ثابت نموده که حرفهای بیهوده و اظهارات تلخ وشرین دروغهای شاخدار هیچ دردی را دوا نکرده و نخواهد کرد .         


April 9th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات